tamil-nadus-thalavetti-muniyappan-temple-is-buddhist-site-says-madras-high-court

තමිල්නාඩුවේ සාලෙම් හි තලවෙට්ටි මුනියප්පන් කෝවිල දිගු කලක් හින්දු වන්දනා ස්ථානයක් විය. නමුත් තවදුරටත් එසේ නොවේ. එය අධිකරණය මගින් බෞද්ධ පන්සලක් බව තහවුරු කර තිබේ.
බෝගසක්, බුදුන්ට සමාන පිළිමයක් සහිත මෙම පන්සල කලක් තිස්සේ හින්දු දෙවියකු වෙනුවෙන් පුදපූජා පවත්වන ලද ස්ථානයක් විය. මදුරාසි මහාධිකරණය නියෝග කිරීම අනුව මෙම ස්ථානය පිළිබඳ පුරාවිද්‍යාත්මක පරීක්ෂණයකින් හෙළි වී ඇත්තේ යුග ගණනාවක් තිස්සේ දේවතාවෙකු ලෙස වන්දනාමාන කර ඇත්තේ සැබවින්ම බුදුන්ට බව ය.
මදුරාසි මහාධිකරණය පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුවට නියෝග කළේ, මෙය පිහිටා ඇති සාලෙම්, පෙරියෙරු ගම්මානයේ, කෝට්ටායි පාරේ පිහිටි දේපළ සහ එම පරිශ්‍රය තුළ තවදුරටත් හින්දු වතාවත් පැවැත්වීමෙන් වළකින ලෙසයි.



හින්දු ආගමික සහ පුණ්‍යාධාර (HR&CE) දෙපාර්තමේන්තුව මේ දක්වා තලෙයිවෙට්ටු මුනිඅප්පන්ගේ මූර්තිය ලෙස මෙම පිළිමය සලකා තිබූ අතර තවදුරටත් සැලකීමට ඉඩ දීම බෞද්ධ මූලධර්මවලට පටහැනි බව විනිසුරු ආනන්ද් වෙන්කටේෂ් නිකුත් කළ වාර්තාවේ සඳහන් විය.

අධිකරණ විනිසුරු මඩුල්ල නිරීක්ෂණය කළේ “ප්‍රතිමාව පරීක්‍ෂා කිරීමෙන් සහ අප සතුව ඇති පුරාවිද්‍යාත්මක හා ඓතිහාසික සාක්ෂි හොඳින් පරීක්‍ෂා කිරීමෙන් පසුව, කමිටුව සාමූහිකව ඔවුන්ගේ මතය ප්‍රකාශ කළේ එම මූර්තියෙහි බුදුන් වහන්සේගේ මහාලක්ෂණ (විශිෂ්ට ලක්ෂණ) කිහිපයක් නිරූපණය වන බවයි.

ටයිම්ස් ඔෆ් ඉන්ඩියා හි වාර්තාවකට අනුව, විනිසුරු එන් ආනන්ද් වෙන්කටේෂ් වැඩිදුරටත් පැවසුවේ, මානව සම්පත් සහ සීඊ දෙපාර්තමේන්තුව දේපල තුළ ඇති ප්‍රතිමාව බුදුන් ලෙස නිරූපනය කරමින් පුවරුවක් සවි කළ යුතු බවයි.

සාමාන්‍ය ජනතාවට එම ස්ථානයට පැමිණීමට අවසර ලබාදිය හැකි බවද ඔහු සඳහන් කළේය.



2011 වසරේ පී.රංගනාදන් නමැති පුද්ගලයෙකු විසින් සාලම් දිස්ත්‍රික්කයේ පිහිටි මෙම විහාරස්ථානය බෞද්ධ ස්ථානයක් බවට ප්‍රකාශ කරමින් එම ස්ථානය සාලෙම්හි පිහිටි බුද්ධ භාරයට භාරදිය යුතු බවට මහාධිකරණයට පෙත්සමක් ඉදිරිපත් කිරීමෙන් අනතුරුව සමස්ත විමර්ශනය ආරම්භ විය. 2017 නොවැම්බර් 20 දින එම ස්ථානය පරීක්ෂා කර වාර්තාවක් ගොනු කරන ලෙස අධිකරණය රාජ්‍ය පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුවට නියෝග කළේය.

ඉන්දියා ටයිම්ස් පුවත්පතේ වාර්තාවකට අනුව, පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුව අධිකරණයට ඉදිරිපත් කළ වාර්තාවේ සඳහන් වූයේ විහාරස්ථානයේ අධිපති දෙවියන් දැඩි ගලින් නිමවා ඇති බවත්, එම පිළිමය නෙළුම් පීඨයක් මත ‘අර්ධපද්මාසන’ ඉරියව්වෙන් හිඳුවා ඇති බවත්ය.

ප්‍රතිමාවේ දෑත් "ධ්‍යාන මුද්‍රාවෙන්" තබා ඇති අතර හිසෙහි රැලි සහිත හිසකෙස්, උෂ්නිස සහ දිගටි කන් පෙත්ත වැනි බුදුන් වහන්සේ හා සම්බන්ධ ලක්ෂණ පෙන්නුම් කරන බව වාර්තාවේ වැඩිදුරටත් සඳහන් වේ.
මෙම නඩුව විභාගවන අතර පෙත්සම්කරු මිය ගොස් තිබූ අතර, නඩුව උසාවියේ දිගටම විභාගවී අවසානයේ එය බුද්ධ ප්‍රතිමාවක් ලෙස වලංගු කර ඇත.